субота, 05. август 2017.

Žalosno: Evo kako svakodnevno nesvesno uništavamo sami sebe?

Ne, neću vas smarati pričama o cigaretama, drogi, alkoholu itd. To već svi znate, i nema svrhe govoriti praznu priču.
Ovo o čemu ću vam govoriti, je nešto drugačiji vid poroka. Postalo je deo svakodnevice. Svako ga koristi, neki su se obogatili time, ali ne znaju svi koliko je štetno. A i ko zna, ne može da ga izbegne.

Ja ne krijem istinu od vas.  Jesam zavisna od interneta. I znam da su cifre koje dostižem kada je u pitanju broj sati provedenih za mobilnom dvocifrene i bolesne. Ja sam svesna da polako uništavam sebe. Ali, kada bih ja počela sa "terapijom" odvikavanja, ja bih morala da napustim blog. Ili, da ostavim postove da se objavljuju automatski i nadam se da će sve biti ok. Ali o tome drugi put...

Ono o čemu ću vam govoriti jeste jedna od sfera u koje se prilično razumem, tako da su sve informacije proverene.


_________________________________________________________________________________

Znači, tehnologiju ne možemo da izbegnemo. Logično, 21. vek je, s tim se živi. Možda je kod nas na Balkanu sva ta modernizacija dola isuviše naglo, i nismo uspeli da prilagodimo i uklopimo sve to u stalni život. Možda. To je moja pretpostavka. Ne znam kako je u Americi ili ostatku sveta.
I mislim da je bilo dosta mojih misli, sada pogledajte načine ka koje nas tehnologija uništava.

1. Bioritam

Ekran uređaja emituje svetlost koja utiče na (ne)spavanje. Mozak prima informaciju da je vreme za buđenje, jer tu svetlost tako shvata. Na taj način što viša osoba koristi uređaje, duže će biti budna. Ukoliko ne mora da se probudi na vreme, spavaće onoliko koliko inače mora. I tako će sledećeg dana biti još duže budna, a spavati isto i uništiti sebe.

2. Orijentacija

GPS, navigacija... Mislim da sam dovoljno rekla, ali svakako... Pre su ljudi pratili mapu, tuđa uputsva, pamtili put, a sada puste navigaciju (ili autopilot, još gore) koja ih vodi dok oni misle o nečemu trećem. Bukvalno, neko misli umesto njih.


3. Ponašanje u realnosti

Na kompjuteru ako nešto pogrešite, začas obrišete, vratite... Ako uđete u nešto pogrešno, istog trena isključite  klikom na iksić itd, jednostavno, manipulišete svime. Ako previše koristite kompjuter (,telefon ili slično), vaš mozak će polako prestajati da razlikuje vaš život u kompjuteru i u realnosti. 

4. Komunikacija

Iako je sada komunikacija mnogo lakša, mnogo smo se promenili zbog nje. Preko poruke smete reći stvari koje ne biste inače. Možda čak kažete osobi i ono što niste mislili. Dok s druge strane, u realnosti ne biste ni pola od toga rekli.


5. Strpljenje

U virtuelnom svetu sve možete kad vi poželite, svaku informaciju dobijete kad vam se ćefi. Jednostavno se odvikavate od čekanja. I onda odete u naš Dom Zdravlja, čekate 15 minuta i žalite se da ste čekali dva i po sata. :/
_________________________________________________________________________________

Šta mislite o tome da pokušam recimo dve nedelje da ne koristim ništa od tehnologije. Postovi će se sami objavljivati. Sve će biti ok. Stvarno ne želim da više uništavam život. Želim da se odviknem. Nije normalno koristiti telefon 13 i po sati dnevno, zar ne? Imam aplikaciju koja to meri, tako da je ovo 100% tačna cifra. Idem na more uskoro, tako da razmišljam o tome da ponesem telefon, ali samo zbog fotografisanja. Imam fotoaparat, ali iz privatnih razloga preferiram telefon, iako je fotoaparat malo bolji. I tu nedelju i po ne bih koristila ništa osim kamere na fonu i eventualno Instagram, ali samo da objavim neku fotku. Ja ne znam kako ću kad krenem u školu. 
Nastavnik hemije je rekao da će nam drugog časa dati test obnavljanja gradiva iz prethodnog razreda. Treba i lektire da pročitam. Za 10- ak dana idem na more. Kako ću sad da stignem? Da nisam visila na internetu 24/7 do sada bih sve to uradila. Eto još jedan način kako uništih sebe. 

28 коментара:

  1. Ja nisam toliko ovisna o Internetu, ali sam uz tebe. Neće ti biti lako prvih par dana, ali poslje će ti biti upser. Postat ćeš svjesna svijeta oko tebe.
    Slobodno si uzmi pauzu :)

    moonstears

    ОдговориИзбриши
  2. Moram da ti kazem da pre i nisam toliko bila ovisna o internetu i slicnom, ali otkad sam otvorila Instagram to se promenilo. I stalno sebi govorim da cu prestati da toliko vremena provodim na telefonu i na drugim uredjajima ali ipak nisam to uradila. Zbog toga sam krenula da nosim naočare ali ipak nastavljam. Sad kad si navela ove cinjenice i podsetila me na inicijalne testove, znam da moram nesto da preduzmem. Probacu nesto slicno kao i ti, samo da napravim neku pauzu i da polako krenem da ucim. Uh, raspisala sam se ali tvoj post me je motivisao. Sve si odlicno napisala i nadam se da cemo zajedno uspeti u ovom izazovu.

    ОдговориИзбриши
  3. Apsolutno se slazem za sve sto si napisala.
    Jednostavno zivimo u takvom svetu da nam je sve omoguceno pa ne moramo cak ni na razmisljamo sami svojom glavom.
    Originalan post svakako.

    Novi post, pogledaj ako zelis: http://happinessalwaysbringsbeauty.blogspot.rs/
    Instagram bloga: marija.lalala

    ОдговориИзбриши
  4. Predivna ideja za post, mnogo mi se dopao post... i mislim da ćeš podići drugim ljudima svest o lošim faktorima tehnologije, ja iskreno koristim svemere zaštite od loših faktora, koliko mogu... Na primer osvetljenje mi je stalno smanjeno, nikada ne stavljam telefon pre jastuka, gledam da što manje visim na kompu i laptopu... Ali opet... i sitnice su čudo... Što se tiče tvoje ideje, mnogo mi se dopala , i sama ću verovatno uraditi isto, drago mi je što imaš motivaciju i želju da to uradiš, a verujmi kada imaš to dvoje, sve ostalo dolazi samo od sebe i uspećeš ! <3 <3 Tako da sma uz tebe <3

    Boomy's Place

    ОдговориИзбриши
  5. Svi smo mi ovisni o internetu.Bolest naše generacije.Ipak,recimo bolje je da bloguješ nego da igraš igrice po cijele dane.Mislim da je normalno preko ljeta biti više na internetu.Bude dosadno,nemaš što za raditi baš svaki dan.Za test definitivno trebaš učiti,no nije to nešto nemoguće.Nemoj uopće koristiti mobitel na moru,bude toliko ljepše bez mobitela.Naravno,slikanje je u redu,ali mislim da tvoj cilj ne bi trebao biti 'dva tjedna bez mobitela',već smanjiti količinu vremena koju prvodiš na njemu tijekom dana. :) Samo bez panike,sve se stigne i sve se može.
    Uniquisi

    ОдговориИзбриши
  6. Nisam bas toliko zavisna,ali veoma cesto koristim internet,super ideja i odlican post!♥

    Farmasi proizvodi->vjovana2.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  7. Ne mogu sada reći da sam baš zavisna od interneta. U redu, provodim dosta vremena, oko 5-6 sati, ali opet to nije mnogo. Pokušaću da jedan dan budem bez tehnologije, da vidim šta ću da radim. Više neću da pokušavam jer ne znam kako ću bez bloga, računara i ostalog.

    laAdda | 5 online sajtova za učenje stranih jezika

    ОдговориИзбриши
  8. Svaka čast! Mislim da ću slediti tvoje stope i već večeras ispisati sve postove za naredne dve nedelje. Mnogo mi se sviđa kada vidim neki drugačiji post, na primer na ovu temu. Zapravo trebalo i da bude čudno kada ga vidim od strane blogera, jer niko ne bi bio bloger da nije tog "poroka". Još jednom sve pohvale na iskrenosti i hrabrosti.

    Lifelover’s diary

    ОдговориИзбриши
  9. Slažem se sa tim što si napisala, ali mi jednostavno živimo u takvom vremenu. <3
    Zapratila sam te, pa ako želiš uzvrati. Usput pogledaj novi post i ostavi komentar. <3
    Dreaming of fashion and beauty

    ОдговориИзбриши
  10. Drago mi je da si svjesna tih stvari i da si napisala post. No nažalost 20% ljudi će se zapitati ostali će ovo shvatiti kao 'glupost'. A to bi rekla Hanna prije dvije godine. Samoj su mi dosadile društvene mreže imam samo instagram. Ne sjećam se kada sam zadnji put do dva u noći bila na mobitelu a to bi mi bila glavna zanimacija u 7 razredu. Kao da smo se natjecali tko će duže ostati budan, a sada vidim da je i moja sestra upala u tu bolesnu fazu, užas...



    felizhanna.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  11. Great post dear, thanks for sharing :)
    https://itsallabouttheglowxoblog.blogspot.it/

    ОдговориИзбриши
  12. Strpljenje je nesto na cemu ja radim vec duze vreme i slazem se sa svime sto si napisala vezano za to!!Odlicaaan i jako koristan post.Bravo :)

    10 great ways to start your day,prvi post je na blogu ---> livelaughloveblogg.blogspot.com
    Nova sam u blogovanju i bila bih mnogo zahvala ako bi mi ostavila neki komentar ili savet na postu...Hvala u svakom slucaju <3

    ОдговориИзбриши
  13. Ovo je tema o kojoj bi se trebalo pricati znatno vise! Svaka cast sto si se odlucila da napises post o tome! Uzivala sam citajuci! Slozila bih se sa svim sto si i sama rekla.

    Visit me, Gothic

    ОдговориИзбриши